Prekių katalogas

Priekinio ir galinio stiklo valytuvai, valytuvų mechanizmai, valytuvų varikliukai

  • Automobilių valytuvų sistema: veikimo principas ir rūšys

    Automobilių valytuvai – tai esminė transporto priemonės dalis, užtikrinanti vairuotojo matomumą per lietų, sniegą ar kitomis sudėtingomis oro sąlygomis. Valytuvų sistema yra atsakinga už efektyvų priekinio bei galinio stiklo valymą, pašalinant vandenį, purvą ir kitas kliūtis, trukdančias matyti kelią. Nors ši sistema yra paprasta, tačiau turi keletą svarbių komponentų ir veikia pagal gana sudėtingus principus. Šioje vietoje aptarsime, kaip veikia automobilių valytuvų sistema ir kokios jų pagrindinės rūšys.

    Pagrindinės automobilių valytuvų sistemos dalys

    Valytuvų mechanizmas susideda iš kelių pagrindinių dalių:

    1. Valytuvų variklis – elektrinis variklis, kuris perduoda galią mechanizmui, valdančiam valytuvų judėjimą. Dažniausiai jis yra montuojamas automobilio variklio skyriuje, šalia priekinio stiklo apačios.
    2. Valytuvų svirtys ir šluostės – valytuvų svirtys yra sujungtos su varikliu, o prie jų tvirtinamos valytuvų šluostės, tiesiogiai liečiančios automobilio stiklą. Šluostės dažniausiai yra pagamintos iš gumos, kad veiksmingai nuvalytų stiklą ir nesubraižytų jo paviršiaus.
    3. Sukamojo judesio perdavimo mechanizmas – valytuvų mechanizmas, sudarytas iš krumpliaračių, svirtelių ir strypų, kurie elektrinio variklio sukimo momentą paverčia šluosčių judesiais per stiklą. Šie komponentai dirba kartu, kad valytuvai judėtų sklandžiai pirmyn ir atgal.
    4. Valytuvų kojelės – laikikliai, kurie užtikrina šluosčių stabilumą ir prigludimą prie stiklo. Jie taip pat turi spyruokles, kad išlaikytų optimalų kontaktą su stiklu esant skirtingoms oro sąlygoms.
    5. Valytuvų jungikliai ir jutikliai – šie komponentai leidžia vairuotojui valdyti valytuvų greitį ir įjungti arba išjungti sistemą. Daugelyje šiuolaikinių automobilių yra įrengti lietaus jutikliai, kurie automatiškai reguliuoja valytuvų greitį priklausomai nuo oro sąlygų.

    Valytuvų veikimo principas

    Kai vairuotojas įjungia valytuvus, elektrinis variklis pradeda veikti ir sukuria sukimo momentą, kurį perduoda krumpliaračių ir svirtelių sistema. Ši mechaninė sistema verčia valytuvų svirtis judėti pirmyn ir atgal, taip nuvalant priekinį arba galinį stiklą. Daugelyje automobilių yra įrengta kelios valytuvų greičio parinktys, todėl vairuotojas gali pasirinkti lėtą, vidutinį ar greitą valymą.

    Kai kuriuose moderniuose modeliuose valytuvai turi kintamos eigos režimą, kai šluostės juda tam tikrais intervalais priklausomai nuo nustatymų arba lietaus intensyvumo. Ši funkcija leidžia taupyti energiją ir sumažinti šluosčių nusidėvėjimą, kai lietus yra silpnas.

    Valytuvų tipai ir jų mechanizmai

    1. Paralelinis mechanizmas – tai klasikinis valytuvų veikimo būdas, kai dvi valytuvų svirtys juda vienodai ir vienu metu. Šis mechanizmas dažniausiai naudojamas lengvuosiuose automobiliuose ir užtikrina gerą stiklo valymo aprėptį.
    2. Priešpriešinis mechanizmas – šio tipo valytuvai juda viena kitai priešingomis kryptimis. Šis mechanizmas užtikrina geresnį stiklo valymą priekinėje dalyje, kur vairuotojas žiūri dažniausiai. Priešpriešiniai valytuvai naudojami didesniuose automobiliuose, pvz., sunkvežimiuose, kad padengtų didesnį stiklo plotą.
    3. Monovalytuvų sistema – tai viena šluostė, kuri juda per visą priekinio stiklo plotą. Šis mechanizmas naudojamas kai kuriuose sportiniuose automobiliuose ar kitokios specifikacijos transporto priemonėse, kur stiklas yra mažesnis arba dizaino sumetimais. Nors monovalytuvai gali atrodyti mažiau efektyvūs, jie gali padengti visą stiklo plotą dėl specialaus, platų judesio užtikrinančio mechanizmo.
    4. Lietaus jutikliai ir automatiniai valytuvai – daugelis šiuolaikinių automobilių turi lietaus jutiklius, kurie automatiškai įjungia ir reguliuoja valytuvų greitį priklausomai nuo lietaus intensyvumo. Tai suteikia vairuotojui patogumo, nes nereikia reguliuoti valytuvų rankiniu būdu.

    Automobilių valytuvai yra esminė dalis, užtikrinanti vairavimo saugumą ir komfortą sudėtingomis oro sąlygomis. Nors jų mechanizmai yra gana paprasti, tačiau jie turi daug įvairių komponentų, kurie užtikrina optimalų stiklo valymą. Nuo standartinių dviejų valytuvų sistemų iki pažangių lietaus jutiklių – visa ši sistema turi bendrą tikslą: suteikti vairuotojui gerą matomumą ir saugią kelionę bet kokiomis sąlygomis.